4.8 av 5.0 Trustpilot / Fri frakt över 500kr / Snabb leverans på 1-3 dagar*

Användarvillkor

Det här är ett avsnitt som kanske inte upplevs som särskilt spännande. Men ta din tid och läs igenom så får du en bra känsla för vad som gäller när du köper varor av oss.

100% Nöjd kund-garanti

  • Som nystartat företag är det vår primära uppgift att se till att våra kunder är nöjda. Vår strävan är att du blir lika nöjd som vi med beslagen. Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med våra produkter lovar vi dig en ersättningsprodukt alternativt pengarna tillbaka.

Allmänt

  • Det enklaste sättet att komma i kontakt med oss är att skicka e-post till info@knokkbeslag.se Beskriv ditt ärende och bifoga dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  • För att du ska känna dig trygg med att handla av oss är det en självklarhet att vi följer Konsumentköplagen, Lagen om distansavtal samt Avtal utanför affärslokaler. Stora delar av nedanstående information är baserad på dessa lagar.

Beställning

  • Först och främst, för att kunna handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Är du under 18 år behöver du godkännande från din målsman. 
  • När du gör en beställning godkänner du samtidigt våra köpvillkor och samtycker till att vi sparar dina angivna personuppgifter i vårt register.
  • Om du anger felaktiga personuppgifter förbehåller vi oss rätten att justera eller annullera din beställning. Detsamma gäller om du har betalningsanmärkningar eller om det uppstår andra problem i samband med din beställning.
  • Vid realisation resererverar vi oss för att lagret säljer slut. Då förbehåller vi oss rätten att makulera lagd order alternativt förlängd leveranstid. 

Betalning

  • När du betalar din vara får du välja mellan faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.
  • Tillsammans med våra samarbetspartners för betalningen har vi rätt att göra en kreditkontroll. Om det skulle finnas anmärkningar förbehåller vi oss rätten att neka ett köp. Likaså om vi misstänker bedrägeri.

Force majeure

  • Ibland sker saker i vår omvärld som vi inte kan kontrollera. Pandemier, krig, strejker, katastrofer, kraftiga prisförändringar, defekta/uteblivna leveranser från våra producenter eller jämförbara händelser ligger utanför vår kontroll. Vid sådana situationer förbehåller vi oss rätten att häva ett köp. Självklart kommer vi då att underrätta dig om detta så fort vi kan.

Garanti

  • Om någon vara skulle vara defekt bör du kontakta oss direkt på info@knokkbeslag.se Bifoga foto på varans defekt.
  • När vi är överens om varans defekt kommer vi i första hand att erbjuda dig en ersättningsprodukt. Ibland blir det enklare för alla parter att erbjuda pengarna tillbaka, varpå vi förbehåller oss rätten att erbjuda det.
  • Självklart står vi för kostnaderna vid en eventuell returfrakt. Men vi försöker i möjligaste mån undvika frakt av defekta varor av hänsyn till miljön.
  • Alla våra varor omfattas av en garanti på två år, om inte annat anges. När det gäller varor i naturmaterial såsom läder begränsas denna garanti till en fråga om funktion, då dessa material påverkas av omgivningen och hur du som kund använder dessa.

Leveransinformation

    • Vi bjuder på fri frakt för beställningar över 500 kr.
    • Om du inte skulle hämta ut din vara så skickas den tillbaka till oss. Kostnaden för returfrakten står du som köpare för.
    • Skador kan alltid uppstå vid leverans. Därför är det viktigt att du omgående undersöker varan när du får den och kontaktar oss på info@knokkbeslag.se om du mot förmodan hittar något fel.
    • Normalt sett är leveranstiden är 1-3 arbetsdagar på varor som finns i lager. Vissa varor har något längre leveranstid, cirka 4-8 arbetsdagar då de skickas från ett annat lager. Skulle varorna vara helt slut på båda våra lager kommer vi att kontakta dig för detaljerad information om vad som gäller i just ditt fall.

    Personuppgifter

    • Självklart sker all hantering av personuppgifter enligt gällande lagar.
    • När du gör en beställning samtycker du till att vi sparar dina angivna personuppgifter i vårt register. Detta gör vi för att kunna fullfölja de åtagande vi har mot dig vad gäller service och leveranser. Detta innebär att uppgifterna även kommer att användas av våra samarbetspartners för tex betalning och leverans, men även i marknadsföringssyfte.
    • Som kund har du alltid rätt att begära ut den information vi har om dina personuppgifter samt att ändra eller raderar den. 

    Priser, bilder och produktinformation

    • Vi anger våra priser i svenska kronor, inklusive moms. Det tillkommer alltid fraktkostnad om inget annat är överenskommet. 
    • Vi gör såklart vårt bästa vad gäller att fotografera våra varor. Men ibland kan det förekomma skillnader mellan våra bilder och hur du upplever varan när du fått hem den. 
    • Ibland blir det fel när vi beskriver våra produkter, men vi gör vårt bästa för att det hela tiden ska bli korrekt. Hittar du några fel tveka inte att höra av dig! Ändringar i produktbeskrivningarna gör vi utan föregående avisering.
    • Speciellt viktigt att nämna är att det ibland förekommer felaktigheter i prissättningen. Vi förbehåller oss rätten att justera dessa i efterhand.
    • Ibland utgår varor ifrån vårt sortiment och ibland lyckas vi inte producera önskat antal, då förbehåller vi oss rätten att justera eller annullera din order.
    • Våra produktbilder är endast avsedda för vår hemsida, därför gör du klokast i att inte kopiera dessa, allt enligt gällande upphovsrättslagar.

    Tvist

    • Om det mot förmodan skulle uppstå en situation då köparen och vi inte kommer överens hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer självklart alltid ARN:s rekommendationer, allt för att du som köpare ska känna dig trygg.

    Realisation

    • Vid realisation resererverar vi oss för att lagret säljer slut. Då förbehåller vi oss rätten att makulera lagd order alternativt förlängd leveranstid. 

    Ångerrätt och retur

    • Ibland blir det inte som man tänkt sig, därför är det viktigt att du som kund är medveten om att du alltid får ångra din beställning upp till 14 dagar efter den dag du mottagit varan. Det är vad lagen säger.
      • Vi vill däremot inte bara göra vad vi måste, utan vi vill se till att du får en lugn period där du kan känna efter om ditt köp verkligen känns bra. Därför erbjuder vi dig 30 dagars ångerrätt, självklart behöver du inte förklara varför du ångrat dig.
    • Om du vill returnera en vara är det viktigt att den är i oförändrat skick så att vi kan sälja varan till någon annan.
    • Så här gör du om du ångrar dig:
      • Skicka ett mail till info@knokkbeslag.se Mailet ska innehålla ditt namn, dina kontaktuppgifter, ordernummer samt vilka produkter du önskar returnera. 
      • Förklara gärna varför du har ångrat dig.
      • Invänta svar från oss innan du skickar tillbaka varorna, då det är viktigt att ångerperioden inte har gått ut.
    • Tänk på att det är du som kund som ansvarar för returkostnaden och att varan kommer till oss på ett säkert sätt. Vi rekommenderar att du skickar den med en väletablerad firma.
    • Vi återbetala köpesumman så fort vi kan, maximalt 14 dagar efter det att vi fått varan.
    • För att kunna returnera en vara behöver du först hämta ut paketet och därefter skicka tillbaka det enligt rutinen ovan.

    Ändring av villkor

    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra ovanstående villkor.